De Digitale Dage – BIM-Koordinator, 3. og sidste dag.

Noget forsinket, vil jeg skrive om den sidste dag under de digitale dage.

3. Dag var dagen hvor hele arrangementet skulle afsluttes og fremvises for resten skolen, og ikke mindst de inviterede erhvervsfolk. Som de fleste ved er der ofte pres på op til en afleveringsfrist, og dette var ikke en undtagelse.
For at lette trykket fra projektlederen blev vi sat til at stå for fremlæggelsesmaterialet, hvilket bestod af et powerpoint.

Vi blev dog selv hurtig presset. Der var blevet sat en deadline til kl 10, hvor alt materiale fra de forskellige faggrupper skulle være klar og lagt op på projektweb. Men for et par af de projektwebansvarlige, var det første gang de skulle ordentligt navngive og ligge det op på projektwebben. Derfor måtte en af os vejlede de resterende i projektwebben og Bips A104, mens den anden stod for Powerpoint. Med et par timer der gik stærkt, blev vi både færdig med en tilfredsstillende powerpoint og rådgivet grupperne i projektweb.

Afslutningsvis blev der holdt oplæg fra hhv. Peter Haven, projektleder på den danske case, og Lars Sørensen, projektleder på den internationale case. Der gav en uddybelse i, hvad vi havde arbejdet med igennem de tre dage.

For mig har de 3 digitale dage været en ekstrem lærerig og positiv oplevelse. Det skyldes jeg var heldig at komme til at arbejde med et af de området jeg finder yderst interessant, samtidig med jeg var blandt dygtige studerende der alle ydede en indsats der skabte et godt grundlag for dagene. Den erfaring jeg har fået mig under dagene, kan jeg helt klart trække med videre, både når det handler om mit eget projekt, men også under mit kommende speciale der netop omhandler dokumenthåndtering og brugen. DDD har været med til, at give mig en endnu bedre fornemmelse af hvor i faget jeg vil arbejde, nemlig som BIM-Koordinator.

Jeg kan kun varmt anbefale dette event til andre studerende, der har lyst til at yde en indsats. Uden et ordentligt engagement fra de involverende studerende, ville dagene ikke have nået det niveau, som netop jeg synes var tilfældet for DDD 2013.

 

Som afslutning vil jeg gerne takke alle der var med ind over De Digitale Dage 2013.

 

Mvh. Anders Norup

4. sem.
Mail: 1010937@ucn.dk
LinkedIn: Klik her

Skriv en kommentar